Hvad laver Minksekretariatet, 2. instans?
Minksekretariatet er opdelt i en 1. instans og en 2. instans, der betjener henholdsvis Erstatnings- og taksationskommissionen og Overerstatnings- og taksationskommissionen.
Erstatnings- og taksationskommissionen bliver betjent af Minksekretariatet, 1. instans, og Overerstatnings- og taksationskommissionen bliver betjent af Minksekretariatet, 2. instans.
Når Minksekretariatet, 2. instans, modtager klager over afgørelser, som er truffet af Erstatnings- og taksationskommissionerne, er det 2. instans opgave at yde juridisk og administrativ bistand til Overerstatnings- og taksationskommissionen. Sekretariatsbistanden ydes ved at indhente oplysninger fra sagens parter, foretage partshøringer, udarbejde et udkast til afgørelse, deltage i besigtigelsesforretninger og voteringer med en juridisk sekretær.
Det er Minksekretariatet, 2. instans, der varetager kontakten med alle sagens parter i forbindelse med behandlingen af en sag i Overerstatnings- og taksationskommissionen. Henvendelser og spørgsmål vedrørende en sag i Overerstatnings- og taksationskommissionen skal rettes til Minksekretariatet, 2. instans.
Minksekretariatet hører organisatorisk under Trafikstyrelsen.